MyPermit: nu ook in de volgende 11 gemeenten
In juni 2023 werd het platform ook toegankelijk voor gemeentelijke vergunningsaanvragen voor de 6 pilootgemeenten (Sint-Agatha-Berchem, Evere, Koekelberg, Molenbeek, Schaarbeek, Sint-Lambrechts-Woluwe). Sindsdien worden de meeste gewestelijke aanvragen (meer dan 3/4) elektronisch ingediend bij Urban.brussels en 1/4 van de gemeentelijke aanvragen wordt nu ingediend via MyPermit.
Na dit mooie resultaat, dat mogelijk werd dankzij de gezamenlijke inspanningen van de pilootgemeenten en alle andere stakeholders, zijn we verheugd om 11 bijkomende gemeenten aan boord te nemen.
Vanaf vandaag, 21 november 2023, zullen Anderlecht, Oudergem, Stad Brussel, Etterbeek, Vorst, Ganshoren, Jette, Sint-Gillis, Sint-Joost-ten-Node, Ukkel en Watermaal-Bosvoorde toetreden tot het MyPermit-platform om aanvragers 100% elektronische toegang tot en verwerking van gemeentelijke vergunningsaanvragen aan te bieden.
Deze nieuwe fase markeert een verdere stap in de optimalisatie van administratieve processen, terwijl de optie van papieren afgifte behouden blijft om de toegankelijkheid voor alle burgers te garanderen.
Urban wilde vanaf het begin nauw samenwerken met de gemeentelijke administraties om hen zo goed mogelijk voor te bereiden op de invoering van elektronische stedenbouwkundige vergunningsaanvragen. Urban heeft voor alle gemeenten een specifieke begeleiding van het changemanagement opgezet, met inbegrip van het in kaart brengen van hun processen, de levering van hardware, de terbeschikkingstelling van specifieke software, het opzetten van een wettelijk kader en ad hoc opleidingen en communicatie.
Urban wil daarom alle gemeenten bedanken voor hun inzet bij de voorbereiding op deze nieuwe fase.
Wat is MyPermit?
MyPermit is een elektronisch loket en biedt aanvragers een 100% elektronisch proces, waardoor het indienen en opvolgen van hun aanvragen eenvoudiger wordt, met name dankzij de stapsgewijze begeleiding door het aanvraagformulier. Er zijn ook samenwerkingsmechanismen beschikbaar om de samenwerking en het delen van informatie tussen de aanvrager en zijn architect te vergemakkelijken.
MyPermit vereenvoudigt niet alleen het proces voor de aanvrager, maar optimaliseert ook het beoordelingsproces door documenten te dematerialiseren en platforms en tools beschikbaar te maken voor de verschillende betrokken partijen.
Het MyPermit-platform zal in de loop van de tijd blijven evolueren. Er zijn al verbeteringen gepland, rekening houdend met de feedback van aanvragers en partneradministraties.
Het MyPermit-platform, dat nu beschikbaar is voor 17 gemeenten in het BHG, zal zich in de loop van de tijd blijven ontwikkelen. Verbeteringen zijn al gepland, rekening houdend met feedback van zowel aanvragende gebruikers als partneradministraties.
Document acties